fbpx

הניוזלטר המשפטי של המגזר השלישי – גיליון מס' 3 | ספטמבר 2021

הניוזלטר המשפטי הינו אחד משיתופי הפעולה המקצועיים הקיימים במסגרת פורום יועצים משפטיים בעמותות. מטרת הניוזלטר היא לעדכן את חברי הפורום והקהל הרחב על שינויי חקיקה ורגולציה ולשתף בכלים ניהוליים, פתרונות משפטיים, נושאים לשיח עמיתים, הצעות לייעול וכיוצ"ב, מהזווית של תפקיד יועמ"ש בעמותה.

רגע אחרי החגים, ולפני שצוללים לשגרה המבורכת – תוכלו לקרוא בניוזלטר הפעם על המפגש המרתק שקיימנו במסגרת הפורום עם עו"ד קארן שוורץ, ראש זרוע האלכ"רים ברשות התאגידים (רשמת העמותות). זו גם ההזדמנות לומר לה תודה על הנגישות והזמינות כחלק מתפיסת התפקיד שהרשמת מקדמת, ומהפתיחות והיכולת להעלות סוגיות בוערות וחשובות שמעסיקות את חברי הפורום.

המפגש הוא עדות נוספת לפעילות המרשימה שמתרחשת במסגרת הפורום. אנחנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח, והשם של הפורום תופס נפח משמעותי ומעורר עניין גם במחוזות נוספים (דוגמת הניוזלטר המשפטי שמופץ גם בתפוצה של נבו), ועוד ועוד יועצים ויועצות מבקשים להצטרף אליו – ובכך לייצר ערך לחברים בפורום, ולמגזר השלישי כולו.

מה בניוזלטר הפעם?

בחודש אוגוסט קיימנו מפגש פתוח, מקצועי ומרתק, ועם טעם של עוד עם עו"ד קארן שוורץ 

במפגש בו השתתפו חברות וחברי הפרום – יועצים משפטיים מעשרות ארגוני חברה אזרחית – סיפרה עו״ד קארן שוורץ, ראש זרוע האלכ״רים במשרד המשפטים (רשמת העמותות) על התהליך האסטרטגי שהיא מובילה במטרה לייעל את הפניה לרשם ולקדם את פעילותן המבורכת של העמותות בישראל. חברות וחברי הפורום העלו בפני הרשמת סוגיות שונות הנוגעות למגזר השלישי ולמעמד היועמש בעמותות. על כל הנושאים הבוערים ושלל הסוגיות שעלו במפגש >>

 

עבודת היועץ המשפטי הפנימי בעת משבר הקורונה | עו"ד רגינה באי-באבייב, יועצת משפטית בעמותה לילדים בסיכון, מייסדת ומנהלת שותפה של פורום יועצים משפטיים בעמותות 

כפורום יועצים משפטיים בעמותות, שאלנו את עצמנו שוב ושוב במהלך השנה וחצי האחרונות: מה תפקידו של יועץ משפטי פנימי בשעת חירום, והאם יש הבדל בין תפקידיו בחירום ובשגרה? הרי שיחד למדנו כי יש ביכולתו של יועץ משפטי הפנימי לתרום רבות ליכולת הארגון לצלוח את המשבר.

 

דילמות יועמ"ש סביב תפקיד ממונה על מניעת הטרדה מינית | עו"ד שנית סוקולובסקי-יואש, מזכירת עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש (ע"ר)

בחלוף שני עשורים לחקיקת החוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח-1998, עולות שאלות רבות לעניין אופן יישום החוק, אכיפתו ובהירות הכלים המוגדרים בו לטיפול במקרי הטרדה, לצד השאלה לגבי מינויה של הממונה על מניעת הטרדה מינית – מיהי בעלת התפקיד הנכונה למינוי? במקומות רבים נוטים למנות באופן אוטומטי את היועצת המשפטית כממונה. האם מינוי זה הוא אכן הבחירה הנכונה?

פסיק מהפסיקה: טענת מלכ"ר מיוחד – פס"ד הפועל אוסישקין נ' פקיד שומה | עו"ד אלעד מזרחי יועץ משפטי במחלקה המשפטית של העמותה לילדים בסיכון

בית המשפט המחוזי נדרש בעניין זה לשאלה משפטית חדשה ותקדימית – האם החוק מכיר במעמד של מלכ"ר מיוחד – מושג חדש שטבעה המערערת שאיננו מופיע בחוק ואיננו מוכר בפסיקה או בספרות המשפטית, לצורכי חוק מע"מ.

 

קריאה מועילה ומהנה!

עו"ד נילי שגיא, שותפה במשרד אופיר כץ ושות' עורכי דין >> nili@ophirkatz.co.il

עו"ד רינת בר אל, יועמ"שית פנימית עמותת יעדים לצפון >> rinatb@yeadim.org

פורום היועצים המשפטיים בעמותות